|
rijden van de gevaarlijke toestand |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Bij
bomalarm is de rol van de persoon die de boodschap ontvangt |
|||||
|
van
uitzonderlijk belang, hij of zij is de enige persoon die rechtstreeks |
|||||
|
contact
heeft met de melder. |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
1ste actie |
|
|
|
|
|
|
|
hou
de oproeper zo lang mogelijk aan de praat |
|||||
|
|
vraag
naar |
waar
is de bom? |
|||
|
|
|
|
|
|
wanneer
zal ze ontploffen? |
|
|
|
|
|
|
wie
zijt gij? |
|
|
|
|
|
|
waarom
doet ge dit? |
|
|
|
|
|
|
wat
wilt ge? |
|
|
|
|
|
|
|
2de actie |
|
|
|
|
|
|
|
verwittig
onmiddellijk de directeur |
|||||
|
laat
onmiddellijk de school ontruimen |
|||||
|
geef
het alarmsignaal |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
3de actie |
volg
het nooddraaiboek bij brand/ongeval. |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
slotactie |
laat
door de hulpdiensten de school inspecteren |
|||||
|
laat
de hulpdiensten het springtuig onschadelijk maken indien |
|||||
|
|
men
er een aantreft. |
||||
|
|
|
|
|
|
|
eindevaluatie |
|
|
|
|
||
|
onderzoek
verloop van het noodplan |
|||||
|
aanpassen,
bijsturen,... van de noodplannen. |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
nota voor ontvanger van de boodschap |
||||||
|
blijf
vooral zeer rustig |
|||||
|
achteraf
probeer volgende zaken te herinneren |
|||||
|
|
stem
van de oproeper (man, vrouw,...) |
||||
|
|
taal,
accent; |
||||
|
|
snelheid
van spreken, spraakgebrek |
||||
|
|
achtergrondgeluiden |
||||
|
|
|
muziek,
verkeer, vliegtuigen, kinderen,.... |